Får jag varorna hem till mig? Nej, ditt paket skickas normalt till ditt närmaste Schenkerombud. Du får en avisering via SMS till din telefon. Mindre varor skickas som Varubrev hem till dig.
Vill du få varorna hemkörda!
Tillhör du riskgrupperna eller vill du bara undvika onödig kontakt så kan vi nu erbjuda hemkörning av dina varor mot en självkostnad. Det finns två alternativ:
1. Hemkörning dag utan kvittens. Paketet lämnas av utanför din dörr. Du står då för risken om det kommer bort efter avlämning. Kostnad 35 kr extra. 2. Hemkörning dag med kvittens. Du måste vara hemma. Kostnad 65 kr extra.
Lägg till det fraktalternativ ovan som passar dig eller lägg din order som vanligt i butiken och kontakta sedan kundservice omedelbart (mail info@haromi.se eller tel 08-653 1300) och be dem ändra fraktalternativ.
OBS! Foder i stora säckar får automatiskt hemleverans utan kvittens (utan extra kostnad).
Om du har lantbrevbärare så kan du kontakta oss innan du lägger din order så skickar vi ditt paket med Posten istället.
Hur lång tid tar det innan jag får varorna? Beställningar skickas normalt dagen efter beställningen har gjorts. Vi använder oss av Schenker som distributör vilket innebär att leveranserna tar mellan 1-3 vardagar från det att vi får din beställning. Till vissa avläsna platser i landet kan det ta 1-2 dagar extra. Vissa varor har längre leveranstider som tex graverade ID-brickor och hundgårdar, vilket framgår på respektive produkt. Glöm inte att ange mobilnummer och välja SMS-avisering så sparar du en dag genom att du då slipper vänta på att leveransavin skall delas ut med Posten.
Ett tips är att ladda ner appen Mina Paket på telefonen. I den kan du följa alla dina leveranser från olika butiker. Du kan spåra dina paket från Posten, Schenker, Bring och DHL. Finns för Apple eller Android.
Vad kostar frakten? Vi tar ut en fraktavgift på 69 kr på ordrar upp till 799 kr inom Sverige. Vissa mindre varor skickas som Varubrev till en kostnad av 39 kr. För mycket skrymmande produkter som hundgårdar och hundkojor kan det tillkomma extra avgifter för frakt, kontrollera med kundservice om du är osäker. I kassan ser du hur stor din fraktkostnad blir (gäller ej hundgårdar och hundkojor).
Kan jag omdirigera mitt paket till en annan adress? Det går att ändra adress på paket som har skickats. Vi tar dock ut en avgift på 250 kr för att täcka de extra kostnader som uppstår.
Varför får jag fakturan före paketet? Fakturan skickas med epost när paketet har lämnat vårt lager. Frakten tar några dagar att komma fram så eposten hinner komma fram före paketet. Du har dock 14 dagar på dig att betala fakturan.
Tänk. beställde sakerna på torsdagkvällen, på måndagkvällen har jag dom hos oss... vi är jättenöjda. Tack för att ni finns! Med vänlig hälsning Erik o Berit Bursell och vov fr Lillan o Dolly(riesen)
Tillbaka
|